admin-ajax.png
سازمان مردم نهاد
خانه مشارکتهای مردمی ایثارگران

پایگاه اطلاع رسانی خانه ایثارگران کشور

حمایت قاطع خانه ایثارگران استان تهران از کاندیداتوری آیت‌الله مصباحی مقدم

 حمایت قاطع خانه ایثارگران استان تهران از کاندیداتوری آیت‌الله مصباحی مقدم
اشتراک گذاری مطلب

مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران با اشاره به سابقه مبارزاتی آیت‌الله مصباحی مقدم در دوران طاغوت و حضور او در درگیری های طلاب با ساواک و نیروهای گارد شاهنشاهی در ۱۹ دیماه سال ۵۶ در مدرسه فیضیه قم، از حمایت ایثارگران از ایشان در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری خبر داد.

اکبر حیدریان، مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران اظهار داشت:   فعالیت های انقلابی آیت‌الله مصباحی مقدم موجب شد تا دو بار به دستگاه اطلاعاتی رژیم پهلوی (ساواک) احضار شود که یکبار آن در شهر قم بوده و بار دوم در گچساران احضار شده است.

با شروع جنگ تحمیلی ایشان عازم جبهه های جنگ حق علیه باطل شد و به مقابله با دشمن متجاوز بعثی پرداخت.

 ایشان سطح عالی فقه و اصول را در محضر آیات عظام فاضل لنکرانی، جعفر سبحانی و فلسفه را محضر استاد انصاری شیرازی و دوره خارج فقه و اصول را در محضر آیت‌الله وحید خراسانی گذراند و به رتبه اجتهاد رسید.

این روحانی انقلابی در سال ۱۳۶۲ در رشته اقتصاد کارشناسی ارشد گرفته و سه سال بعد به عضویت شورای عالی آموزش و پرورش درآمد که این عضویت تاکنون ادامه دارد.

ریاست مرکز تحقیقات اسلامی سپاه پاسداران و همچنین ریاست گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم را می توان از دیگر فعالیت های علمی آیت‌الله مصباحی مقدم در دهه ۶۰ ذکر کرد.

از جمله فعالیت های علمی – تحقیقاتی آیت‌الله مصباحی مقدم دردهه ۷۰ می توان به مواردی چون ریاست دانشکده الهیات دانشگاه تهران در سال های ۷۵ تا ۷۷، معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)، عضویت در هیات امنای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی دو دوره چهارساله و ریاست بر گروه اقتصاد شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی دانشگاه ها از سال ۷۵ اشاره کرد که تاکنون ادامه دارد.

علاوه بر این ها آیت‌الله مصباحی مقدم فعالیت های تحقیقاتی پژوهشی بسیاری را پیگیری کرده است که برخی از آنها برای اولین بار توسط ایشان کلید خورده است.

در این زمینه مواردی چون تالیف ۱۷ کتاب تحقیقی تخصصی در خصوص اقتصاد اسلامی، ارائه بیش از سی مقاله آموزشی تحقیقاتی در مجلات معتبر کشور و یا در کنفرانس های خارجی، راه اندازی دو دوره فقه الاقتصاد در دانشگاه امام صادق (ع) و راهنمایی حدود سی رساله دکتری، بیش از پنجاه پایان نامه کارشناسی ارشد و تدریس در دانشگاه امام صادق(ع) با رتبه استاد تمام، تدریس دوره های خارج فقه اقتصادی همچون خارج فقه پول و بانک، خارج فقه معاملات بورس در حوزه علمیه قم و تهران و تدریس فقه و فقه الاقتصاد در حوزه و دانشگاه و همچنین تربیت صدها روحانی و دانشجو متخصص در این زمینه می توان نام برد.

حیدریان، مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران تاکید کرد: نظر به سوابق مبارزاتی، علمی، فرهنگی، اجرایی و تخصص های آیت‌الله مصباحی مقدم ، خانه ایثارگران به طور قاطع از کاندیداتوری ایشان در ششمین دوره خبرگان رهبری حمایت می کند.


اشتراک گذاری مطلب

0 دیدگاه

دیگر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *